dinsdag 3 december 2013

Een geheime blog.....

Ik kan heel slecht geheimen bewaren, eigenlijk kan ik zo slecht geheimen bewaren dat het er alle schijn van heeft dat ik geen geheimen kan bewaren. Als je perse wilt dat iets uitkomt moet je het vooral aan mij vertellen. Het lukt me vaak nog net mijn mond te houden als iemand wat verder van mij af staat en ik een geheim moet bewaren over mensen die ik niet of nauwelijks ken. Maar daar houd het dan ook op. Voor mij staat het hebben van een geheim gelijk aan liegen, je verzwijgt immers iets. Voor Fred is dat reuze handig, hij weet dat ik hem altijd no-matter-what de waarheid vertel en dat vind hij plezierig. Voor elk ander is het vaak minder leuk, het kost mij namelijk heel veel moeite om met een stalen gezicht “heel mooi” of “wat knap” te zeggen als ik er geen bal van meen. Mensen zien gelijk aan mij dat ik het ergens niet mee eens ben of iets niet leuk vind. Ik oefen mij dan tegenwoordig ook in het niet hebben van een mening en een zo neutraal mogelijke houding aan te nemen. Of ik los het met een grapje op.

Maar als avonturier moet je ook eens dingen uitproberen die buiten je comfortzone vallen en zo had ik de afgelopen week ineens een groot geheim. Dat begon toen de kinderen vroegen of we dit jaar nog iets aan Sinterklaas gingen doen. “Nou”, antwoorde ik, “we doen wat we elk jaar doen, we gaan de film ‘Sint’ kijken.” De teleurstelling was groot, geen cadeautjes, geen verrassingen alleen maar film. Ik begreep dat maar voelde geen enkele aandrang om iedereen op de hoogte te stellen van mijn plannetje. Namelijk dat ik stiekem cadeautjes zou halen, de mand met verrassingen op de kiek zou zetten en een post doen op facebook als we er klaar voor waren. En dan maar wachten wie van hun drieën het het eerst in de gaten zou hebben. Nee, dit zou ik echt voor me houden, echt waar! En zo liep ik de hele week te broeden op mijn geheime plan. Wanneer ik het zou kunnen uitvoeren (op het allerlaatste moment), wat ik voor iedereen in de cadeautjesmand zou doen (kleinigheidjes) en waar ik het zou verstoppen (rommelkamer onder het dekbed, daar vinden ze het nooit!!). Het enige wat ik wél verteld heb is dat onze sinterklaasavond op 3 december moest zijn, dit in verband met Freds ploegendienst. Ik wilde ze er allemaal bij hebben natuurlijk.

En zo toog ik vanmorgen in alle vroegte, toen iedereen de deur uit was, richting de winkels. Ik had met mezelf afgesproken dat het kleine cadeautjes moesten worden, we doen immers ook nog aan kerst en het gaat om het idee. En zo winkelde ik er vrolijk op los, me verkneukelend over het feit dat  niemand wist wat ik aan het doen was. En ik moet zeggen, dat was een lekker gevoel. Eenmaal thuis zag ik na een blik op de klok, dat ik me toch een klein beetje moest haasten. Ik zou op zijn minst tot een uur of twee het huis voor mij alleen hebben maar stel je voor dat één van de kinderen toch ineens uitval heeft. Mijn tijdsmarge was in mijn hoofd dus niet zo heel groot en ik had nog veel te doen. Met Muse op de achtergrond heb ik de cadeautjes ingepakt, op de foto gezet en ze ergens in huis verstopt. Missie geslaagd.


Mijn volgende plannetje was deze blog. Als je eenmaal aan het geheimen bent moet je het goed doen. Normaal gesproken promoot ik mijn blog op facebook. Zo weet iedereen dat ik weer een aantal van mijn hersenspinsels op het internet heb gezet. Maar met deze blog doe ik dat niet. De reden? Ik post hem al voor ons heerlijk avondje. De kans dat één van mijn lieverds er tegenaan struikelt is niet zo heel groot maar desalniettemin aanwezig. Maar ik kan nou eenmaal mijn mond niet houden en ik klap zowat. Mocht het nou zo zijn dat je nu zit te lezen dan vraag ik je met klem dit geheim samen met mij stil te houden tot ongeveer 6 uur vanavond, rond die tijd maak ik mijn verrassing wereldkundig en mogen jullie Fred en de kinderen een hele fijne avond gaan wensen (dat kan hier -->https://www.facebook.com/freddy.tenhove?ref=ts&fref=ts ). En mocht je het nou net als ik heel erg moeilijk vinden het tot die tijd stil te houden dan verzoek ik je een liedje op mijn tijdlijn te plaatsen met het woord ‘secret’ in de titel. Is dat ook weer uit je systeem. Alvast heel erg bedankt, ik weet wat ik van je vraag.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten