vrijdag 2 augustus 2013

40 rondjes om de zon

Vandaag word ik 40. De meeste mensen, en met name vrouwen, vinden het behoorlijk erg om 40 te worden. Ik niet. Sterker nog, ik ben er trots op. Zo trots, dat ik al maanden smokkel en roep dat ik 40 ben als iemand mij naar mijn leeftijd vraagt. Ik had namelijk nooit gedacht het te worden. Dat ik deze prachtige leeftijd toch gehaald heb mag een klein wonder heten, ik heb namelijk vaak genoeg kantje boord gelegen met de schijn tegen. Maar ik ben een harde he? Iemand die in staat is tot bovenmenselijke prestaties.


Elke dag weer reis ik namelijk met 100.000 kilometer per uur door de ruimte. Op jaarbasis komt dat uit op ongeveer 942 miljoen kilometer. Dan heb ik één volledig rondje om de zon voltooid. Vanmiddag rond een uur of één heb ik er 40 rondjes opzitten. In totaal heb ik dan 37.680 miljoen kilometer door tijd en ruimte afgelegd.  Dat is een enorme afstand, en ook nog eens iets waar ik niets van gemerkt heb. Het gebeurt gewoon. Het mooie aan het hele verhaal is dat ik niet de enige ben die deze enorme afstanden op haar naam heeft staan. Nee, iedereen die de 40 passeert vinkt op dat moment de 37.680 miljoen kilometer af. Petje af hoor! En iedereen reist lekker op dezelfde snelheid met mij mee, is wel zo gezellig. Hoe dat eruit ziet kan je hier opzoeken -->    http://janus.astro.umd.edu/SolarSystems/   Zo, en dan ga ik nu een feestje vieren. Wil er iemand een stukje taart?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten